Sunday, July 19, 2009

The Story So Far

So. I know it has been a million years since I updated this thing. Tak dapat 'feel' lah. Haha. But then I decided to update anyway just so you guys know I'm still alive. Lol.

Its been 2 weeks since I started my A-Levels at HELP University College. To tell in great detail my whole experience so far would take another whole day, so I'll just sum it up for now; its refreshing. The syllabus, the subjects, the place, the people, the overall atmosphere. Its been nothing but great so far :)

I'm taking 4 subjects: Law, Economics, English Literature and Maths. Yes, Maths. I know. I never ever wanted to take that subject but I kinda have to, for scholarship reasons..you know, 4 subjects are better than 3..Maths is an advantage..bla bla bla. So yeah, I'll be stuck with that wretched subject for the next 1 and a half years of my life. And take note, when I say Maths, I actually mean Add Maths, cuz the whole subject is just like our Form 5 Add Maths, just tougher. I will never understand how those people can handle Further Maths. *shudders in utter horror*

Oh, and as if our workload for A-Levels isn't enough, our beloved Government has to make us take LAN (Lembaga Akreditasi Negara) Subjects, which are generally compulsory subjects that has to be taken by all Malaysian pre-university students. In my case, I'll have to take Islamic Studies (that I can accept), and Malaysian Studies. Yes. Malaysian Studies. I haven't actually started my classes yet, so it technically would be wrong for me to judge how the subject would be, but I'm sorry, it just screams out 'Government Propaganda' to me. Hmmm. We'll see.

I love college. And hopefully, I'll be able to ace all my exams. I need to go to King's College. Insyaallah :)